Salgsbetingelser

Generell informasjon

Christmas Sweats ApS
MVA: 927 821 885
Org nr. 927 692 473
Elmegårdsvej 14
8361 Hasselager
Danmark
Kundeservice: info@jule-genser.no
Telefon: +45 81 60 00 71

1. Betalingen

www.jule-genser.no kan du betale med Visa, Mastercard, Maestro, PayPal, ApplePay, Vipps og gavekort. Jule-genser.no legger ikke til gebyrer for betalingskort.

Betalingen vil først bli trukket fra kontoen din når varen blir sendt fra www.jule-genser.no. Det vil aldri bli trukket et større beløp enn det du har godkjent ved betaling.

Du kan også velge å betale gjennom vår eksterne samarbeidspartner Klarna, som tilbyr et 'kjøp nå, betal senere'-konsept. Klarna er en smart betalingsløsning som ligner en faktura, hvor betalingsfristen vanligvis er 30 dager etter kjøpet. Det påløper ingen renter eller gebyrer hvis du betaler innen den avtalte betalingsfristen. Hvis du returnerer kjøpet, vil avtalen med Klarna automatisk opphøre.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

1.1. Reservasjon
Hvis du bruker et internasjonalt betalingskort som for eksempel Visa eller Mastercard, blir beløpet automatisk reservert på kontoen din når betalingen er godkjent.

Det er leverandøren av betalingskortet ditt som bestemmer at beløpet blir reservert på kontoen din når du godkjenner en betaling hos Jule-genser.no. Det er også leverandøren som bestemmer når et reservert beløp blir frigitt igjen hvis et kjøp blir angret.

2. Levering

Levering skjer med Bring. Forventet leveringstid er 1-2 arbeidsdager. Jule-genser.no leverer til hele Norge. 

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen.

2.1. Leveringskostnader
Ved kjøp over 799 kr. er det gratis frakt til pakkeshop. Ved kjøp under 799 kr. koster frakten 79 kr.

3. Angrerett

Angreretten din gjelder frem til og med 14. januar 2024.

Fra og med 31.12.2023 gjelder den vanlige angreretten, som er på 14 dager. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen da du:

  • Har mottatt varen din.
  • Får den siste varen i fysisk besittelse, dersom det er en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre og levert separat.
  • Får den siste sendingen eller den siste delen i fysisk besittelse, hvis det er en avtale om levering av en vare som består av flere forsendelser eller deler.
  • Får den første varen i fysisk besittelse, hvis det er avtaler om regelmessig levering av varer over en bestemt periode.

Du må innenfor angrefristen gi oss beskjed om at du ønsker å angre ditt kjøp. Beskjeden kan enten sendes skriftlig til kundeservice på e-postadressen info@jule-genser.no - Vennligst ha ditt ordrenummer klart.

I din beskjed må du tydelig indikere at du ønsker å benytte deg av din angrerett.

Merk at du ikke kan angre bare ved å nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss klar beskjed om dette. 

3.1. Angre på en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å returnere en eller flere av varene, selv om de ble kjøpt i en enkelt bestilling.

Vær oppmerksom på at du ikke vil få refundert fraktkostnadene hvis du angrer på en del av kjøpet.

3.2. Returnering
Du skal returnere bestillingen din uten unødvendig forsinkelse og senest den 14. januar 2024 (fra og med 31. desember 2023 er det 14 dager frem).

Hvis du ønsker å returnere en eller flere varer, kan du bruke vår returportal. Alternativt kan du kontakte kundeservice på e-post info@jule-genser.no 

Ved å følge disse trinnene kan du enkelt og raskt returnere varene dine:

Trinn 1: Åpne vår returportal og fyll ut din e-postadresse og ordrenummer. Trykk deretter på "Velg varer".

Trinn 2: Velg varene du ønsker å returnere. Oppgi årsaken til returen for varene du vil sende tilbake. Trykk deretter på "Velg returmetode".

Trinn 3: Velg refusjonsmetode og fraktmetode du ønsker å bruke.

Ved retur koster en returetikett 89 kr., som blir trukket fra refusjonen din.

Ved bytte dekker kunden kostnadene knyttet til retur, som er 89 kr. Jule-genser.no betaler for de nye leveringskostnadene.

Trykk deretter på "Returnér varer".

Trinn 4: Du vil motta returetiketten per e-post. Skriv den ut.

Trinn 5: Pakk varene og ordrebekreftelsen forsvarlig. Fest returetiketten til den største flaten på pakken, slik at den er synlig og lett å lese. Lever pakken på ditt nærmeste postkontor.
 
MERK: Vennligst behold postkvitteringen og eventuelt sporingsnummer (track and trace-nummer). Kunden er ansvarlig for varen fra det tidspunktet den blir levert.
 
Vær oppmerksom på at vi ikke aksepterer pakker sendt med oppkrav.
 
Du kan også bruke standard angreskjemaet vårt, som du finner nederst i handelsvilkårene.

3.3. Varens stand ved retur
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som følge av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre kan kjøper prøve eller teste varen som om du prøvde den i en fysisk butikk, på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort.

Hvis varen er prøvd på en måte som går utover det som er beskrevet ovenfor, vil vi anse den som brukt. Dette betyr at hvis du velger å angre kjøpet, kan du få tilbake en del eller ingenting av kjøpesummen, avhengig av varens handelsverdi.

For å få tilbake hele kjøpesummen, gjelder samme prinsipp som ved kjøp i en fysisk butikk. Du kan teste varen, men ikke ta den i faktisk bruk.


3.4. Uavhentede pakker

Hvis du ikke henter pakken din på det utvalgte hentestedet og den returneres til Christmas Sweats ApS, vil vi beholde beløpet for frakt samt et administrasjonsgebyr, som totalt blir 100 kr.

Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen på postkontoret uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

4. Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du angrer ditt kjøp, vil du selvfølgelig få tilbake beløpet du har betalt til oss (minus fraktkostnader). Hvis det har vært en verdiforringelse som du er ansvarlig for, vil denne verdiforringelsen bli trukket fra kjøpesummen.

Når du bruker angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert eventuelle leveringskostnader. Dette gjelder imidlertid ikke i følgende tilfeller:

  • Hvis du har kjøpt flere varer i én ordre og kun angrer på en del av kjøpet, vil vi ikke refundere leveringskostnadene.
  • Hvis du har valgt en leveringsmetode som er dyrere enn den billigste leveringsmetoden vi tilbyr, vil du ikke få refundert differansen.

Tilbakebetalingen av kjøpesummen vil bli refundert uten unødvendig forsinkelse og uansett senest 14 dager fra datoen da vi mottok melding om din beslutning om å angre avtalen.

Vi vil foreta tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du på forhånd har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den.

Hvis du angrer på kjøpet, skal varen sendes til:

Christmas Sweats ApS
Elmegårdsvej 14
8361 Hasselager
Danmark 

5. Reklamasjonsrett

Forbrukerkjøpsloven gjelder for kjøp av varer, og du har krav på at varen skal være i samsvar med kontrakten hvis du er forbruker. Du har flere rettigheter etter denne loven hvis varen har mangler eller leveringen er forsinket. For alminnelige kjøp mellom næringsdrivende gjelder Kjøpsloven, som gir generelle regler for kjøpsavtaler mellom næringsdrivende.

Når du handler på Jule-genser.no, har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett hvis det er mangler ved varen din. Dette betyr at du i utgangspunktet kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller få prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvfølgelig en forutsetning at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.

5.1. Hvordan reklamerer jeg?
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, ber vi deg kontakte kundeservice. Vennligst gi en så detaljert beskrivelse av problemet som mulig. Om mulig, send gjerne et bilde av produktet i forbindelse med feilbeskrivelsen. Dette er ikke et påkrevd krav, men det vil hjelpe oss med å behandle saken raskere og redusere ekspedisjonstiden for reklamasjonen.

Hvis reklamasjonen din blir godkjent, vil vi sende deg en returlabel slik at du kan returnere produktet uten kostnader for deg.

Husk at varen alltid må returneres i forsvarlig emballasje, og sørg for å få en kvittering for forsendelsen slik at vi kan refundere dine fraktkostnader.

Du må reklamere innenfor en "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Merk! Vi aksepterer ikke pakker sendt med etterkrav eller lignende.

5.2. Returnering i forbindelse med reklamasjon
Ved reklamasjon av varer, vennligst kontakt info@jule-genser.no - så sender vi deg en returlabel som kan brukes for å returnere pakken.

Varen sendes til:
Christmas Sweats ApS
Elmegårdsvej 14
8361 Hasselager
Danmark 

6. Personvernerklæring

For å inngå en avtale med oss på Jule-genser.no, trenger vi følgende informasjon:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse

Vi registrerer og deler personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Christmas Sweats ApS og oppbevares i fem år, hvorpå opplysningene slettes.

Vi samarbeider også med flere andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler kun informasjon på våre vegne og har ikke lov til å bruke dem til egne formål. Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi tilstrekkelig beskyttelse for dine opplysninger. 

Når personopplysninger samles inn via vår nettside, sikrer vi at dette alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke. Dette betyr at du blir informert nøyaktig om hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor det gjør. 

Direktøren for Christmas Sweats ApS er den ansvarlige for data på vår nettside og har tilgang til informasjonen som er registrert om deg.

Vi lagrer ikke og overfører ikke kundeopplysninger kryptert.

Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem korrigert. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Dette kan for eksempel være tilfellet hvis dine data ikke lenger er nødvendige for det formålet vi samlet dem inn for.

Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger behandles i strid med lovgivningen. Du kan nå oss på info@jule-genser.no.

7. Konfliktløsning

Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, vennligst kontakt direktør Christoffer Sloth Henriksen via e-post på info@jule-genser.no.

Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Hvis vi ikke klarer å finne en løsning sammen, kan du sende inn en klage via EU-kommisjonens nettbaserte klageportal, som du finner her - http://ec.europa.eu/odr.

8. Standardangrefristskjema

Du kan fylle ut vårt standard angrerettskjema nedenfor. 

(Dette skjemaet fylles ut og returneres bare hvis reglene om angreretten gjelder) 

Til:
Christmas Sweats ApS
Elmegårdsvej 14
8361 Hasselager
Danmark

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte min angrerett i samsvar med vilkårene i kjøpsavtalen for følgende varer/tjenester:

Bestilt den: _________________
Mottatt den: _________________
Kundens navn: ______________________
Kundens adresse: ______________________
Kundens underskrift: ____________________
Dato: _________________




Du ønskes en gledelig jul med de kuleste julegenser!
Med vennlig hilsen, Jesper og Christoffer



Salgsbetingelsene ble sist oppdatert den 19.09.2023.